Sista April facelook

Ja då har det kommit till den officiella vårdagen sista april.. Här i lillstaden får man lov att åka ca 4km till närmaste brasa och därför blir det ofta bara god middag och sedan trallar man iväg till en personlig litenbrasa som finns i närheten.. Men i år gör jag samma som förra året. Vilket var att massa kompisar träffades hemma hos Sofia där vi flummade runt, grillade och smaskade i oss massa nutella. Ingen skillnad i år(!) hihi

Jaa.. Sedan till rubriken.. Har varit ute och rökt in håret med gran och massa andra träd eftersom jag inte kan hjälpa till att kratta våran stora gård, därför fick jag ta över jobbet att elda torra döda grenar. Vintern har brutit av massa grenar med den tunga snön som tryckte på i månader, och därför fanns det eldning att göra för min del!
Jag körde även runt gräsklipparn på nedredelen av gården för att 'klösa' upp gräsmattan lite. Nu är det jätte fint, ser precis ut som om vi hade krattat hela gården! men tack gode gud slipper vi, det räcker med dom långa dikerna och metrarna runt träden och granarna som man ändå måste kratta för hand :d

Ja och sedan efter det gick jag in och gjorde mig i ordning för kvällen. Jag tror vi snart ska gå över till dom våran familj ska vara med och där ska jag äta och sedan bär det av till Sofia i A traktorn, NICE (y)
Ha en bra sista April!
| |
Upp