Första sminkinlägget

Känner att jag verkligen börjar starkt här med första sminkinlägget. Nu när jag faktiskt har gjort några inlägg igen så känner jag mest att jag vill kräkas på hur min blogg ser ut. Detta gjorde att jag började gå på jakt efter inspeiration till något nytt. Jag hamnade tillslut på Helen Torsgårdens blogg och såg sminkningen nedan. På en gång drogs mina tankar till sminket i stället för bloggens utseende, Och det slutade med att jag måste försöka mig på denna färgglada sminkning. Blev själv förvånad att jag ens hade så här färgglada färger. Men nu i efterhand känner jag att det var tur för jag blev nämligen väldigt nöjd med slutresultatet. Kalla mig egoistisk om du vill men jag tycker man ska få vara nöjd över sina skapelser om man så vill. Enda tråkiga är väl att dom enda som får se sminkningen in reallife är min familj. Men aja det är ju inte precis piss och skam :D
 
Efter en tagg på instagram så svarade dessutom Helen tillbaka och skrev att hon tyckte sminkningen var jättefin. Det gjorde mig så himla glad så tack!
 
Det jag har använt är:
Ögonskuggor -
BH cosmetics palett
Grön - make up store (vet inte namnet, sry)
Gul - Morphe Brushes nr 32
Lila - isadora
Läppstift - Maybelline, 148 Summer pink
Lösögonfransar - Ardell Demi Wispies
Foundation - Make up forever HD nr 120
Bronzer - Anastasia contour kit light
Bryn - Anastasia B.H, Dark brown
Klewe:) | |
Upp