+Tess tipsar+

Hejsvejs! idag är det en ny dag och i princip nytt år så jag tänkte att jag ska försöka dra igång något som heter "Tess tipsar". Det är en kategori där jag tipsar om saker jag gör eller använder i vardagen som är ganska användbart (i hope?).
Tess tipsar kan nog innehålla mycket skönhetstips så för alla skönhetsdårar där ute, kolla in!

Idag som mitt första "tips" så är något som gäller både tjejer och pojkar:
 
Gillar du att använda parfym? gillar du att få blickar dragna till dig för hur gott du luktar? Kanske du är en person med massor av bodymists eller annan parfym fast inte riktigt vet hur du ska applicera parfymen?
 
Gör då så här: När du applicerar din parfym av något slag så sprejar du dig själv först på ena insidan av handleden, klappa sedan dina handleder imot varandra, tänk på att klappa inte gnida för när du klappar frigör du aromen i parfymen och får den att hålla och lukta längre. Efter du har gjort detta så klappar du dina handleder på halsen precis nedanför öronen allt detta gör du snabbt för att parfymen inte ska hinna torka in i dina handleder.
Spreja sedan en till två sprej på kroppen (Kanske någon fler gång ifall du använder bodymist) och sedan är du klar, Har du nu en parfym som passar dig kommer du få kommentarer om hur gått du luktar det kan jag nästan lova dig!
 
 
 
Klewe:), Skönhet | |
Upp